Wall of Death


Η φωτογραφία αυτή του Jonnek Jonneksson επιλέχθηκε από τον David Alan Harvey (φωτογράφο του Magnum) για να δημοσιευτεί στο έγκυρο (και διάσημο πια) ηλεκτρονικό περιοδικό του, το "Burn".

Εκεί ο Jonnek μας πληροφορεί ότι: "This photo is taken at a traditional motorcycle show that takes place since 1930 in USA, Great Britain and some countries in the Balkans. It’s called “Wall of Death”, as the man who rides the motorcycle and overriding the law of gravity climbing on a vertical wall, risks his life.
This specific show that I have photographed took place in northern Greece, at a traditional popular fun fair. The show with its material components is passed from father to son since 1950 and it runs through 3 generations so far. They are supposed to be the last “Wall of Death” showmen in Europe and one of the few that perform it in the world
."


Έχοντας πληροφορηθεί ότι ο περίφημος στα παλιά χρόνια "Γύρος του Θανάτου" παρουσιάζεται και στις μέρες μας από κάποιους ανθρώπους, τους έψαξε, τους βρήκε, και πριν ένα χρόνο πήγε και τους φωτογράφισε, μαζί με τον Jeanajean, σε ένα πανηγύρι στη Χαλκιδική.

Η δουλειά αυτή θα δημοσιευτεί την μεθεπόμενη Κυριακή στο ένθετο περιοδικό "Έψιλον" της Ελευθεροτυπίας.

Φωτο: Jeanajean

2 σχόλια:

  1. νομιζα οτι ειχε απαγορευτει.
    εν αναμονη του ''Εψιλον'' λοιπον..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επιτέλους θα δημοσιευτούν αυτές οι φωτογραφίες. Ένα χρόνο περιμένω.
    Ο Γύρος του Θανάτου ήταν ένα προσφιλέστατο θέαμα που είχα παρακολουθήσει αρκετές φορές πιτσιρικάς.
    H μοτοσυκλέτα, κάποτε ήταν δίχρονη Java και το βαρέλι είχε γεμίσει καπνίλα !
    Κάποια άλλη φορά, τρέχανε "δικάβαλο", ο επιβάτης ήταν γυναίκα και ανέβηκε μέχρι και στον σβέρκο του αναβάτη !
    Το πιό ωραίο όμως ήταν όταν συμμετείχαν ταυτόχρονα δύο μοτοσυκλέτες τετράχρονες μονοκύλινδρες με εξατμίσεις σκέτο σωλήνα. Ο πιό υπέροχος σαματάς που θυμάμαι !
    Ατραξιόν όμως υπήρχε και έξω από το βαρέλι.
    Τέσσερεις οριζόντιοι περιστρεφόμενοι κύλινδροι που πάνω τους πάταγαν οι δύο τροχοί μιάς μοτοσυκλέτας, δύο κύλινδροι ανά τροχό. Ο πίσω κινητήριος τροχός της μοτοσυκλέτας, περιέστρεφε τους κυλίνδρους πάνω στους οποίους πάταγε οι οποίοι με τη σειρά τους, μέσω αλυσίδας μετέφεραν την κίνηση και στους μπροστινούς κυλίνδρους και φυσικά αυτοί, στον μπροστινό τροχό.
    Πάνω σ' αυτό το σύστημα, ισορροπούσε ο μοτοσυκλετιστής-στάντμαν και "έτρεχε" αλλάζοντας ταχύτητες κανονικά σαν να οδηγεί στο δρόμο μόνο που ήταν ακίνητος !
    Τον λόγο που δεν έπεφτε τον κατάλαβα πολλά χρόνια αργότερα. Είναι ακριβώς ίδιος με αυτόν που κρατάει μιά μοτοσυκλέττα όρθια στο δρόμο και λέγεται "στροβοσκοπικό φαινόμενο" ή αλλοιώς το φαινόμενο της σβούρας.
    Επειδή όμως εδώ είναι ένα φωτογραφικό blog, σταματάω εδώ. (ευτυχώς που το κατάλαβα ! )

    ΑπάντησηΔιαγραφή